Fylla

Halloj på er alla där ute igen .
Vad gör ni för något om dagarna ?
Här sitter jag och skriver om vad jag gör hela tiden, inte för att det är så intressant, men det är ju det jag gör .
Så nu, vad gör ni om dagarna ? Har ni Roligt eller tråkigt i allmänhet ?
Jag har inte varit ute bland folkmassorna på ett bra tag nu, varför ?
Joo, nu skall jsg försöka att förklara varför för er .

Så fort det blir helg så får man ett och annat SmS utav folk man annars nästan aldrig pratar med .
 '' vad ska du göra ikväll ? '' Om man svarar med att man skall dricka lite så bombar det in SmS, och inte bara ifrån den som först frågade, utan från typ 4 st till !
'' när ? , Var ? Har du dricka ? Vem ska du vara med ? Kan jag följa med ? '' . 
Men om man svarar med att man bara skall sitta hemma, titta på film och mysa,
Då skall man vara glad om man får ett '' OK '' tillbaka . . . Underligt det där .

Här sitter man och blir irriterad på det och patar med andra om det, alla håller med .
Men vad händer nästa helg tror ni ? Jooo, samma gamla vanliga visa ännu en gång .
Så nu har jag svarat¨till alla som skriver så till mig på helgerna att jag bara skall vara hemma, mysa och titta på film . Nu är det ingen som hör av sig längre  . . .
Nej nu ljög jag faktiskt, dom är nog max tre stycken som faktiskt hör av sig fortfarande .
Måste man vara ute och supa varje helg, varje kväll, konstant hela tiden ?!
För: det första man gör är att först ränsa hela kontot på sina pengar,
Jaga någon som kan köpa ut,
stå framför spegeln i en timme för att försöka göra sig fin, senare när man kommer till festen så ursäktar man för hur man ser ut och säger att man inte orkade att göra sig i ordning .
Sedan så sitter man trångt i en soffa, dricker, dricker och dricker .
Kanske tar upp telefonen och tjafsar med någon över SmS .
Vid 3 - 4 på natten så kommer man på att man kanske skulle gå hem .
När man vaknar dagen efter så är man så j*vla bakfull så man knappt kan stå .
Vatten är det ända man kan få i sig, och detta i små mängder !
Vid fyra - fem tiden så kommer SmSen igen .
Dax att jaga någon som redan har alkohol hemma, eftersom att systembolaget inte är öppet längre  .

Och så här är det varje, varje helg . Och nej, jag orkar inte det längre .TRÅÅKIIIGT !
Vid våra högtider så tycker jag faktiskt att man kan få festa till det .
Men man behöver ju inte göra det tills man kräks och deckar i ett dike, eller ännu värre . . .
I en annans säng och inte ha NÅGOT minne från gårdagen .
aja . . .  Har ni några synpunkter på detta, så låt mig gärna höra/läsa dem !
Ha det bra så hörs vi !

P&K

Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller med dig fullständigt! :) låter mycket trevligare att bara sitta hemma och mysa och kolla på film och om man dricker tycker faktiskt jag att det räcker med att bara ta några öl.. p&K

2010-04-24 @ 11:45:03
Postat av: mormor

Så kloka ord från DIG.

2010-04-24 @ 11:45:09
Postat av: Riverside, Motherfucker! :D

Ja det är skönt att sitta hemma också. Men högst en / 2 gånger i månaden :) tycker du att det är tråkigt att festa så fuckar du ur för lite ;)

2010-04-24 @ 12:05:49
Postat av: joi

jag gillar en fylla

2010-04-26 @ 11:16:18

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0