Vad är det här ?!


Ja, om det är någon som vet vad detta är, så skulle både han som hittade den och jag vilja veta vad det är för något ! Läskigt ! Skall man inte kunna köpa räkor längre ?!




Känner du igen den här lilla avarten?

Då blir Lars Nilsson ifrån Kil evigt tacksam.

– Det vore superhäftigt om någon kunde berätta vad det är jag har hittat, säger han.

Inköpet gjordes för drygt tre veckor sedan.

Lars Nilssons mamma och mormor åkte över till Norge för att köpa räkor.

– De brukar göra det ibland, de bor bara några kilometer från gränsen och räkorna är jättebilliga i Magnor, säger han till Aftonbladet.

”Trodde det var en sjöhäst”

Men när förpackningen öppnades blev de alla rejält förvånade.

– Den där otäckingen låg i. Först så trodde vi att det kanske var någon sjöhäst eller liknande.

Lars Nilsson arbetar som lärare på Ingesunds folkhögskola. Han tog därför med sig det lilla sjöodjuret till kollegorna som är naturvetare och fältbiologer.

– De har bläddrat i alla böcker de har, men de kan inte tala om eller ens gissa vad det är. De två rader med taggar som fulingen har på ryggen gör det svårt att artbestämma den, det stämmer inte överens med böckerna. Det vore superhäftigt om någon kunde berätta vad det är jag har hittat. Jag vet bara att den är förbannat ful… och sylvass, säger han.

”Ful och vass”

Men mysteriet kan vara nära en lösning. Aftonbladet har pratat med Mikael Svensson, ArtDatabankens fiskexpert.

– Spontant tycker jag det ser ut som en skäggsimpa – en havsfisk. Vill minnas att jag hörde talas om en liknande historia i ett norskt räkpaket för en tid sedan, säger han.

Har någon ett annat förslag? Skriv gärna det i en kommentar till mig !

P&K


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy va´ läskigt !

2010-05-12 @ 13:00:30

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0