F-start ?


Igår vid 10 minuter i nio ringde jag susanne, Timmy's mamma .
Då hade jag klockar värkar i ca en timme . 8 minuter mellan varje utan att någon slempropp eller vatten hade gått . Men ensam i huset och Timmy iväg på E4an . Så hon kom och hämtade mig, lugnande och tryggt !
Vi tittade på tv och fortsatte att klocka, under några timmar så minskade tiden till nästan det halva .
Mellan 4½ - 5½ minut mellan varje . Jag ringde in till fölossningen och dom tyckte lika som jag, att jag skulle komma in på en undersökning .
SÅ jag och Susanne satte oss i bilen och så bar det av mot Linköping .
I väntan på att TImmy skulle bli avbytt på E4an så stannade vi på McDonalds drive in .
Och jag bkev proppmätt på en cheese, haha ! Mirakel ! =P
Sen så åkte i till sjukhuset och fixade parkering till Timmy som kom susandes . 

När vi kom in till förlossningen så var klockan runt halv tre på natten .
Vi kollade bebisens hjärtljud som lät jäte bra och så kollade vi mina sammandragingar .
Då hade de avtagit lite, typiskt när man väl kommer in, men men .
Sedan så blev det en undersökning och då konstaterade man att jag hade börjar öppna mig med 2cm, livmodermunnen var ''utplånad'' och barnmorskan kunde känna huvudet . Så ja, nu har bäse fått känna berörningar som inte är klappar på magen, utan nu uppe på huvudet . hihi =)
Vi fick vänta i två timmar innan det blev likadana undersökningar som innan .
Ingen skillnad, så då fick vi ta vårat pick och pack och åka hem till Kisa igen .
Men innan vi åkte så fick jag smärtstillande och så sa hon att hon trodde att jag kommer få en bebis inom det närmsta dygnet . Spännande !
Väl hemma tog jag mig en varm kopp te i sängen och sen försökte vi sova .
Timmy somnade näst intill direkt, och jag till och från hela natten/morgonen .
Någon timme har jag fått i sämn nu iallafall och så har vi även nu ätit frukost .
Värkarna har bromsats ner, men inte helt borta .
Och så tror jag att slemproppen har gått, avvaktar lite så får vi se hur det går .

Timmy åkte nyss för att byta bil, till våran .
Så att vi kan säta i bilbarnstolen och förbereda ifall det drar ihop sig igen och vi får åka till förlossningen .
Men nu skall jag försöka att hålla mig hemma så länge som möjligt, vill inte bli hemskickad igen !

Vi hörs ! P&K

Kommentarer
Postat av: emelie

wiiihuuu ! :D men du, slemproppen har nog redan gått då, utan att du märkt det.. ! det är inte säkert man upptäcker det !

Guuu , nu blev jag lite nervöser ! :)

ta väl hand om dej nu.. O uppdatera OFTA ! :D

2010-11-29 @ 14:40:40
Postat av: linn

Åh så spännande! Är det inte läskigt?! :D allt kommer gå skitbra tror jag!

2010-11-29 @ 16:01:57
URL: http://stromsvags.wordpress.com
Postat av: Ewy

hoppas hoppas hoppas nu då ! kom ut lilla vän så vi får träffa dej <3

2010-11-29 @ 16:53:46
Postat av: Sofia

Åh nu är det nära! Hoppas att allt går som det ska!

Hör av dig sen! kraam <3

2010-11-29 @ 18:00:36
URL: http://liimitededition.blogg.se/
Postat av: erikaolsson

Lycka till nu Antonia, vi alla önskar dig lycka till från familjen olsson. Missu, KRAM!

2010-11-29 @ 18:39:49
URL: http://erikaaaolsson.blogg.se/
Postat av: Ida

Superfin header :)

2010-11-29 @ 19:07:46
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Olsson

Åh vad kul, kanske bäse kommer snart. lycka till!

2010-11-29 @ 19:08:35
URL: http://akolan90.blogg.se/
Postat av: maja

nu är det nära :D

2010-11-29 @ 22:00:43
Postat av: becca

drömmde om dej hela natten,om att du fick komiskt lycka till nu :0)

2010-11-30 @ 08:43:24
Postat av: Jessica

Guud vad spännande! Längtar efter att få

se den lilla krabaten! Hoppas allt

går så smidigt som möjligt och att han är ute snart, så man slipper denna väntan! Hihi :-) <3

2010-11-30 @ 17:14:10

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0