Korten på bordet


Här sitter jag, dagar in och dagar ut . Nästan sliter ut soffan, handtaget på kylskåpet .
Det kanske låter som om jag klagar på det, jag säger ju faktiskt ganska ofta att jag har tråkigt och vill hitta på saker samtidigt som jag är höggravid och knappt vågar lämna huset för att hitta på bus .
Men vet ni en sak, det roar mig faktiskt lite att bara vara här hemma .
Visst så saknar jag många utav de så kallade ''vännerna'' jag hade förut som nu
lämnat mig för att jag är '' tråkig och gravid '' , Men när det kommer hit folk som berättar det nyaste so händer där ute, när jag läser på facebook om bråk och tjafs så sitter jag här hemma och bara skrattar åt dem !
Det är nog tur att jag har hållt mig inne så mycket som jag har gjort under min graviditet,
gud vet vad det hade gått för ryckten om mig annars !
Jag vet ju hur det var innan plusset på stickan förändrade mitt liv,
då när jag var ute och festade jämnt, när jag bråkade och tjafsade med alla de andra .
Visst så är jag sams med alla här omkring, men jag har mer vett i mitt huvud .
Jag hoppar inte på dem, ljuger inte ihop patetiska historier för att förstöra någon annans liv .
Men nu har jag det svart på vitt,
Jag har växt om er, så oerhört mycket mer mogen än vad många utav er någonsinn kommer att bli !
Om jag bara ville förstöra era liv, så hade jag gjort det .
Jag vet mer än vad ni tror och trots att jag sitter här hemma och tar hand om min familj,
så ser jag ändå vad som händer där ute .

Sen så finns det en annan sak som jag har tänkt på,
som jag inte vet om jag skall skratta eller gråta åt .
( Visst så saknar jag många utav de så kallade ''vännerna'' jag hade förut som nu
lämnat mig för att jag är '' tråkig och gravid '' )
Det är helt sant, jag har tappat räkningen på hur många som har puttat mig åt sidan .
Och ni som tar åt er, kom för f*n inte och säg att det inte är för att jag blev gravid .
Kom inte och skyll på något annat, för det finns inget annat !
Om ni inte kunde finnas för mig när jag var gravid,
så behöver ni f*n inte komma krypande när bebis har kommit .

Självklart så har jag satt ett litet stopp mot några utav mina vänner,
att jag inte kan träffas varje dag eftersom att jag faktiskt bygger upp min egna familj här hemma .
Och det är inte bara end ans på rosor att vara gravid, det är oerhört krävande till och från .
Men det är det inte många som förstår . Och det är synd tycker jag .

Sådär, korten på bordet . Var jag för hård ? Skulle jag hållt detta inom mig ?



Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker inte att du va för hård .. Men ibland tror jag att man lite själv "skjuter ifrån" vänner man kanske hade innan man blev gravid .. Man kanske inte får ut lika mkt av att va ute å ränna hela tiden.. Samtidigt så tycker jag att det är upp till båda om man vill fortsätta vara vänner eller inte .. Jag är själv inte gravid, men skulle jag bli det så hoppas jag att dom få NÄRA vännerna jag har stannar kvar hos mej .. eller så. .. Men är man inte lika "aktuell" när man ska bli mamma som man var innan , så tycker inte jag att det finns nåt att sörja för .. Att bli mamma och att sätta ett nytt liv till världen är det bästa som kan hända. . All lycka till er och den "nya" :-)

2010-11-18 @ 15:02:09
URL: http://linabexell.blogg.se/
Postat av: emelie

tycker det är helt okej o skriva så.. Det är när man blir gravid o skaffar sej "eget" som man verkligen märker vilka som är ens vänner.. O du kommer med tiden upptäcka att det många ggr är bättre att ha vänner som oxå har barn.. Jag har såklart vänner som inte har barn, men umgås mest med dom som har barn.. Man förstår varandra mycket bättre.. =) Livet som var innan plusset var en tid då, som man måste ha upplevt för att ha något att skratta åt i framtiden.. O som du själv skriver.. Nu när du mognat fortare än dom så tycker man bara dom är löjliga o patetiska.. Men det är ju deras liv, medans vi glädjs av det vi har... barnen osv. ! :)

2010-11-18 @ 18:08:57
Postat av: Madeleine

Bra sagt!

2010-11-18 @ 18:35:16
URL: http://madeleinepatrice.blogg.se/
Postat av: mormor

HELT OKEY , GUMMAN !

2010-11-18 @ 18:43:40
Postat av: Joi

Det är väl ingen förlust, fyfan ;)

Du vet vilka du har och det är dom som spelar roll <3

Du måste bli vuxen nu, dom kan inte multiplikationstabellen. inget att tjuta över, nu vet ju inte jag exakt vilka du menar, men skit samma, du är ändå bara värd det bästa. jag finns alltid här för dig i vått och torrt. oavsett bebis eller öl. älskar dig <3

2010-11-18 @ 21:42:37

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0