They don´t really care about us ♣


Sitter i skolan och tar en liten rast ifrån pluggandet, är såå seeg i huvudet idag .
Vet inte varför, kanske för att jag drömmer som en tok på nätterna ?!
Det är inte samma dröm hela natten ut, utan det är ca 5-6 olika drömmar som det hoppar mellan .
Så man vet inte riktigt vad det är man har drömt om när man vaknar,
vad som är sant eller inte .
Det tar några timmar innan jag minns alla drömmar med,
många detaljer som sätts på plats under dagens gång .

Nu sitter jag och försöker koppla bort alla drömmar med att ha youtube på mobilen, hörlurarna i öronen och musiken på högsta volym . '' Michael Jackson, They don´t really care about us '' .
Det är både för att slippa allt ljud runt omkring mig, knapprandet på datorerna, de olika mette-termerna som lärarna försöker få in i huvudet på eleverna och även kanske mina egna tankar .
Undrar varför jag har fastnat för just denna låt idag, det finns ingen annan jag skulle kunna söka på just nu, det bara SKA vara den här . Är det budskapet i låten som får mig att fastna ?
Är det för att jag känner igen mig så i så mycket som han säger,
att det lika görna skulle kunna vara jag som hade skrivit många rader i den ?!
Eller är det bara hans underbara röst, det hoppande-skrikande ?!

Vi hörs nog av senare idag, kanske när jag sitter här, kanske när jag kommer hem .
Vi får helt enkelt se .

P&K

Kommentarer
Postat av: julia

det är inte svårt att fastna för en michael jackson låt. jag förstår dig! ;-)

2010-09-07 @ 10:13:56
URL: http://juliapaulina.bubbleroom.se
Postat av: h3h3h3h3

2pac - they dont give a fuck about us (y)

2010-09-07 @ 10:38:42
Postat av: Gravid med första barnet

Hej fin blogg du har.

funkar det bra med skolan och gravid? när får du sluta skolan för att gå hem och vila upp dig inför förlossningen?



kram

2010-09-12 @ 23:26:22
URL: http://gullan86.blogg.se/

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0