Ingen räkmacka, men ett liv


Sitter här hemma i soffan, läser lit diverse bloggar och får mig en och annan tankeställare ang bloggvärlden . Jag förstår dom som vägrar att läsa de ''kända'' bloggarna som tex kissie, blondinbella och de andra . De skriver om sin fejkade framgång, pengar som pappa har gett dem och om hur bortskämde de är . Dom behöver inte lyfta ett finger längre, och inte ens för tt blogga för det har dom hyrt in assistenter som skall göra det åt dem för att dom har såååå mycket att göra . Ja, de flästa går i skolan och måste ju hinna med att shoppa samtidigt . Oj, ja dom måste ha det jobbigt ! Eller inte . . . .

Som sagt så förstår jag att det är många som stör sig på dessa utseendefixerade människor .
Men vi får INTE glömma dem som bloggar om det vanliga livet .
Om det som är aktuellt just nu och som kan kommentera och diskutera sina åsikter, som står för dem .
Dom som inte lever med glitter och glamor, festar hela nätterna och har oändligt med pengar .
Dom som har jobbat sig upp, dom som är värda sin plats , dom som kämpar .
Prioriterar bra saker framför de dåliga .
Jag läser bara bloggar i den sorten, många av dem har barn, andra djur , vissa inget utav dem .
Men dom kämpar för att ta sig någonstans . Ingen utav dem lever på en räkmacka, men har ändå ett bra liv som de lever . För ja, dom lever här och dom lever nu .

För att återgå till de förstnämnda, vill jag jämföra dem med mig själv .
Jag stiger upp första gången om dygnet vid ca 3 på natten för att antingen mata eller bädda om min lille son på snart 3 månader, efter det är det dax att gå ut med min valp på 8v för att sedan lägga sig i sängen igen .
Vid sextiden så är det dax att gå upp för dagen , mata, byta blöja och byta kläder på sonen, Rasta hundarna ordentligt, mata dem, ut igen, sätta på kaffe, säga hejdå till sambon som åker till jobbet, sitta lite vid datorn, Mata sonen, byta blöja, ut med hundarna, tvätta, damsuga, bädda, ut med hundarna, mata och leka med sonen, laga mat, rasta hundar, mata valpen och ut igen . Sambon kommer hem och vi åket och handlar, han sitter kvar i bilen med hundarna och sonen, jag springer omkring med varukorgen, fort in och fort ut . Hem, packa upp varor, ut med hundarna, mata sonen, laga mat, diska, plocka undan, mata hundarna och ut med dem . Bada, mata och natta sonen . Sedan göra allt ör att hålla ögonen öppna när man skall umgås och ha egen tid med sambon . Med lite tur hinna med en dusch . Ut med hundarna och upp till sängen för att sova . . . vakna runt tre . . . . . . osv

Och de andra klagar på att de har skolan och måste hinna med att shoppa så de anlitar någon som kan blogga åt dem . ja, jag tror inte att jag behöver skriva mer . . .

Jag klagar inte, detta är mitt liv och jag lever det . toppen !

Kommentarer
Postat av: emelie

så sant så sant.. MEN.. vi har valt detta liv, och dom har valt det liv dom lever.. De klagar för de har för lite tid till shopping, o vi skulle vilja ha fler timmar på dygnet för att kunna unna sej själv nån slags egentid, typ duscha ! Men det är klart det är störande o se hur dessa små "snorungar" beter sej.. det bästa är att hålla sej borta från deras bloggar :) . Skit samma, jag fattar vad du menar !

Ha en toppen kväll. KRAM

2011-02-26 @ 19:57:30
Postat av: Anonym

detta har inget med texten att göra är bara nyfiken!



ammar du ? om inte isf varför inte ? inget neg utan bara nyfiken är sj gravid så hör mig för bara..

2011-02-26 @ 22:40:24
Postat av: Anonym

Varför sitter "sambon" kvar i bilen?

2011-02-27 @ 17:07:21

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0