INTERNET !


Hej !

Eftersom att jag inte har något Internet på datorn än så skriver jag av mig i ett textdokument sålänge,
så får jag lägga in det i bloggen senare, när det finns Internet i lägenheten .
Har beställt, så det skall komma snart, eller ja, senast den 27de skall jag kunna koppla in det .
Skall få ett sms om när jag kan hämta ut det ifrån posten .
Jaha, annars då . . .
Lite kortfattat om de dagar som har varit nu då:
I torsdags eftermiddag fick jag nycklarna till lägenheten och satte då igång med målandet i varje rum, förutom i badrummet .
Målade minst två gånger i varje rum, i vissa tre gånger .
Ida, Mimmi, Jenny och Lisa hjälpte mig med det och Sofia hade Basse så jag kunde hålla på i lägenheten .
Det är ju inte alls bra för honom att vara med i lägenheten när vi fixar med färgen, trots att det är innomhusfärg.
Så tackar ännu en gång Sofia för att hon kunde ha basse .
Runt halv tio på kvällen hämtade jag Bastian och åkte hem för att lägga honom i sängen,
men han hade redan somnat på Sofia och markus's säng sen en stund tillbaka .
På fredagen vid tio på förmiddagen så kom Rickard, Bea, Ida, Maja, Alex och Martin
för att hjälpa mig att flytta alla möbler och grejjer till lägenheten .
Bea hade Bastian och Maja tog de lättaste sakerna eftersom att hon är ganska långt gången i sin graviditet
och skall ej anstränga sig förmycket .
Men vi andra bar, bar ocg bar saker .
Men vid 12 var allt utte i lägenheten och kärrona var lämnade igen .
Strax efter det så åkte jag, Ida, Mimmi och Bertil ( Simon ) till linköping med en kärra för att handla det sista till lägenheten,
såsom madrass till mig och mat . Sen åkte vi och hämtade mamma och sedan mina soffor hos pappa och en hos peddan .
Sedan hem till lägenheten igen .
Timmy hade då BAstian, han skall ha honom varannan helg tills Basse börjar på dagis, så skall han vara hemma
hos Timmy varannan vecka med tanke på att Timmy jobbar på dagarna .
När vi var i lägenheten igen så satte vi i full gång med att fixa iordning allt .
Fick lite hjälp utav Peter, Ante m.m med att sätta ihop lite möbler, annars så fixade jag, Ida och mamma allt !
På natten sen, vid ca 1-2 så var allt näst intill klart .
Det vi hade kvar på lördagen var typ bara att sätta upp gardiner och dammsuga .
På kvällen sen kom det folk hit för att dricka lite öl och bara ha det trevligt .
Och trevligt, det var det allt ! =)
vid ca 3 gick vi och la oss . På söndagen mådde jag faktiskt ganska bra, bara lite seg direkt på morgonen .
Men med lite kaffe på balkongen så blir man alltid människa . =) hihi .
Den dagen bar iväg ganska fort . och jag tog det väldigt lugnt, städade och fixade lite .
På måndagen så gick Ida till skolen en sväng men var tillbaka strax efter 10 igen .
Vi åt lite och sen gick vi ner på byn, dels för att jag skulle betala hyran för denna månad och sen för att träffa.
Mimmi på 12:an .Sen gick jag hem till Timmy för att prata lite och hämta Basse .
Så jag, Timmy, Basse och Solex åkte hem till mig med grejjer till Bastian och så fick Timmy titta på lägenheten .
Han tyckte att den var jätte fin och jag är faktiskt supernöjd !Igår var det Tisdag, och jag var bara hemma med Bastian hela dagen .
Lekte för fullt och myste massor ! Han har sovit hela nätterna här hemma och igår råkade jag faktiskt att väcka honom på morgonen . haha .Blev ju lite orolig över att han inte hade vaknat, så var tvungen att gå in och titta till honom, då råkade jag väcka honom . heh .Men det gjorde ju inget, han vaknade med ett leende på läpparna, som alltid !Så jag satte igång kaffe, gav honom sin frukost och lade honom sedan brevid Ida som fortfarande sov .Så Basse fick väcka henne igenom lite sparkar, skratt och att dra lite i hennes hår .Sen gick hon till skolen igen och jag var som sagt hemma med Basse hela dagen .På eftermiddagen kom Ida, Lovisa, Jessica och Jenny på lite kaffe och skitsnack .Självklart så blev det massor med bus och lek med Bastian ! =)Men när dom alla hade åkt och Bastian lagt sig för natten, så händer det något väldigt underligt . . . .Jag var i köket och på mindre än bråkdelen utev en sekund som det kändes som så tappade jag all kraft i benen och ramlade omkull .Kände mig jätte varm så jag tog tempen, 40.2 !!!!Helt sjukt ! Så jag tog lite värktabletter och gick sedan och la mig, gick upp några gånger under natten för att dricka vatten,och nu idag så mår jag bra igen och är nere på min vanliga temp som är ca 36, 5 .Aja, så det var bara något tillfälligt . . .

 

Nu har jag kopplat ihop mobilen med datorn, det går inte så fort, men jag kan ju uppdatera !!!! =) 


Kommentarer
Postat av: emelie

kul att du kommit i ordning.. tänkte komma förbi en kväll på en kaffe eller så ?! :) Kram

2011-06-15 @ 20:26:07
Postat av: g.mormor

Ta det lite lungt , så du inte överanstränger dig !

2011-06-17 @ 09:15:04
Postat av: Isa

Så du håller igång, duktiga du (: Du får lägga upp lite bilder på lägeheten sen. Nyfiken :) Pussa Bastian <3

2011-06-17 @ 19:53:22
URL: http://isamalm.blogg.se/

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0