Uppdatering P&L . Del 1


De dagar jag spenderade med min syster på P&L i Borlänge och utekvällen i Lindesberg var några utav de bästa dagarna detta år kan jag lova !
Gjorde en liten uppdatering i form utav bildbomber när jag kom hem därifrån, men nu tänker jag göra en uppdatering med både text och bilder .
Allt kommer inte i ett och samma inlägg, det kommer bli alldeles för mycket att bde läsa och skriva samtidigt .
Och jag vill ju få med så mycket som möjligt, så mycket jag och JOi minns så at säga . hahaha .
Kommer nog få ringa henne några gånger när jag skriver, så att jag inte missar något som hon kanske minns men inte jag ! =P



Torsdagen började med att jag och Bastian gick upp, klädde på oss och åt frukost . Hann även passa på att mys och leka massor eftersom det skulle ta ända till söndagen tills vi skulle få träffas igen .
Jag hade redan packat hans väskor kvällen innan, mina nästan en vecka innan .
Skrivit listor om hur mycket mat, när han skulle äta, när han skulle sova och lite enkla riktlinjer hur man ar hand om Bastian så att han är nöjd . Han är inget svårt barn, men det kan ju vara svårt om man inte vet om våra rutiner .
Och så traskade vi bort till Lojsan, jag kände mig inte riktigt mogen att lämna bort honom direkt, så vi tog oss en sväng i kullaparken först . Satt på en bänk i morgonsolen, myste och bara älskade varandra .
Det var jobbigt sen när jag kom till Lojsan, Jag satt vid köksbordet och drack kaffe och tittade på BAstian som låg och lekte på golvet . Åååhhh vad jag skulle sakna honom de kommande dagarna !
Men nog med snyftande, tacka Lojsan så mycket för att hon ställde upp på at var barnvakt i några timmar inan han skulle få träffa Jesica, Lella och åka till sin mormor i Linköping för att sova .

Jag ästan sprang hem till lägenheten som jag bodde i då, hämtade upp miga grejjer som vägde bly !
Hade ju både massor med öl och kläder med mig . Men med blicken frammåt så kom jag er till konsum, handlade lite att ha med mig att äta och så hoppade jag på bussen mot Linköping .
Bussen blev försenad eftersom det var så mycket vägarbete, så ja man kan väll säga att jag vart skapligt nervös över att jag inte skulle hinna med pendeln som skulle gå bara några minuter efter bussen skulle vara framme .
Så jag ringde syrran i mitt i paniken .
Hon var på jobbet och hade igentligen inte tid att prata, men vi var så exalterade över att vi skulle ses om bara några timmar så vi pratade ändå för fullt .
Jag hann med pendeln !!!!
Så där ja, bara ett byte kvar sen är det raka vägen till Lindesberg för att hämta upp JOi och sen raka vägen till BORLÄNGE !!!!! =)



Vi sminkade oss, passade på att ladda mobilerna och drack cider .
Lyssnade på musik, eller ja vi spelade för halva tåget . hihi .
Vi var inte ensamna om att åka till Peace & Love kan jag lova, det var måånga fler som åkte med samma tåg som oss . Vid 4 - halv 5 var vi framme, så med all packning i form utav kläder, alkohol, tält, sovsäckar, liggunderlag, handväskor m.m så gick vi igenom halva Borlänge för att komma till våran camping, Såkallade griscampingen . hehe . Ni försår sen när ni ser bilder !!! =P
Antaglien gick vi fel väg när vi skulle dit, men men . Vi kom ju fram iallafall, det är huvudsaken !

Direkt när vi kom fram så ''haffade'' vi några som jobbade där, vi orkade inte leta efter en plats att slå upp tältet på själva, det var så oerhört mycket folk och så många tält överallt . Ett tag trodde i nästan att vi skulle få åka hem igen . hehe nee då, men nästan . . .
Men aja, vi fick en plats och vi smällde upp tältet direkt !!
Upp med alla grejjer och korka upp mer med alkohol .
Vi var så j*vla glada över att vara där, detta hade vi drömt om och pratat om att vi ville göra länge, men att vi aldrig trodde att det skulle bli av .
Det blev väldigt stökigt fort, men vem ville städa ?! Vi var ju faktiskt på festival ! =)





För er som inte vet så vann min far biljetterna och gav dem till mig ! ♥

Fortsättning följer . . .  Måste prata med syrran om vad vi gjorde sen , hihi







Kommentarer

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0