Dagen och fråga

Godkväll på er alla !
Basse har precis lagt sig i bädden, jag dricker kaffe och skall snart snabbt springa ner i tvättstugan .
Det här är en fråga som många kan ha mycket delade meningar om:

Är det okej att gå ner i tvättstugan lite snabbt när sitt barn ligger och sover i sin säng ?

Jag vet att det är många som inte tycker att det är okej, men däremot så är det okej att om man tex bor i hus, att man går ut och grillar eller står ute och tar en cigg med sina vänner .
Vad är skillnaden undrar jag då ?!

Däremot så tycker jag INTE att det är okej att gå till grannen på fest och dricka alkohol när sitt barn ligger och sover, inte ens om man har ett babyalarm med sig .

Jaha, Basse har varit på Dagis idag och jag på jobbet .
Det var en halvkass dag för mig idag .
Fick iväg några avtal men har varit hängig och klagat en del på hur jag har mått .
Känns som om jag håller på att bli sjuk, så jag ska försöka att sova ganska tidigt ikväll .
Men det är så mycket som måste hinnas såhär på kvällarna, ge basse mat, bada honom, lägga honom, acka dagisväska, fixa mina grejer inför jobbet, göra matlådor, duscha, diska ja det finns allt lite att göra innan det är dax för bädden . . .


Men jag klagar inte, mamma-livet är något utav det bästa jag vet .
Min son är mitt allt och utan honom så skulle jag inte vara hel ♥




Här jobbar jag =)



Kommentarer

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0