Vissla

Jag har hatat, jag har älskat, men på slutet av dagen är det samma känsla
det som händer, ja det får väl hända,
alla står för nått, men hälften kommer vända
folk blir äldre, folk blir annorlunda
vissa tappar fotfästet, andra pundar
allt var bra, jag minns när vi var unga
men allting förändras, nu törs jag inte blunda
nätterna blir längre, jag håller mig från sängen
drömmarna föråder mig, långt ifrån en ängel
avtrubbad orkar inte prata, för det du säger vänds emot mig, jag blir hatad
dom som vet, dom vet vad dom har startat
dom tror att jag inte hör deras eko på gatan,
andas, ge mig en nypa luft, ska jag ner på bottnen får du fan dyka först.

Jag räknar alla människor som bara går förbi
(kan du vissla en låt för mig, om jag ber dig kan du vissla en låt för mig?)
kliver upp ur sängen för att återvända dit
(kan du vissla en låt för mig, om jag ber dig kan du vissla en låt för mig?)

är jag killen i spegeln nej det kan det stämma,
min sociala kompetens den är lämnad
vill inte sova, dricka, äta eller vända,
på nästa blad för jag har blivit åt en penna
alla borde tycka mindre, lyssna mer och känna
tänka lite mer på folk omkring sig och skämmas
jag är likadan ja, saken är den va
alla kastar sten i glashus dom är hemska
svarat på frågan om alla låtar jag släpper
jag är en av dom få som inte fattar när det räcker
du blir inte glad av pengar, du blir inte glad av saker
du är inte van att känna, du blir imun mot hatet
vilket betyder att du inte gillar småsnack
med snubbar som du inte känner, kan du gå tack?
lyssna, kan alla här inne vara tyst, och vill du mig nått, så kan du bara vissla


Kommentarer

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0