Boxer nojja

Ja, jag har kommit in i en period i mitt liv där jag letar hundar för fulla muggar .
Och nu har jag boxer nojja . . .







Boxern är en brukshund, det vill säga en arbetande hundras. De kräver därför en hel del tid och träning av sin ägare för att må bra. Den används bland annat som polis- och väktarhund, servicehund och räddningshund.
Den mognar sent och förblir ofta flamsig och full av upptåg hela livet. Då det är en stor och framför allt stark hund är det extra viktigt att vara noggrann med uppfostran om den ska fungera i vardagen.
Den är en bra familjehund och gillar småbarn och har bra tålamod med dem också.


Kommentarer
Postat av: m

Den får du skaffa när du har flyttat hemmifrån och kan klara den på egen hand FUNDERA PÅ DET !!!

2009-06-18 @ 19:07:37
Postat av: peggy

Min moster har haft boxer i hela mitt liv o de är riktigt jobbiga o skitfulla av energi jämt.Måste nog jobba med dem flera timmar per dag om man ska orka med dem.De bor så de springer fritt o så sysselsätter de dem men det är en hund som jag aldrig skulle skaffa.

2009-06-21 @ 14:06:39
Postat av: angelica

naaw, den första bilden var riktigt söt:)

2009-06-21 @ 14:09:11
URL: http://raaaw.blogg.se/

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0