28/5 -09

Hej !

Jag höll på att glömma hoppa av bussen när jag skulle hem från skolan .
Satt och läste i min favorit-tidning, Exta Östergötland . Världens bästa tidning !
Men iallafall, jag var så fast i en sak som som läste, så jag har täst igenom den flera gånger nu.
I hopp om att det inte var sant och att jag bara skulle inbilla mg det som hänt .

Tre år för gruppvåldtäkt på pojke .

'' En berusad 17-årig pojke kedjades fast och våldtogs i en lägenhet i kumla i mars i år.
Nu har två män i 20-årsåldern dömts till vardera tre års fängelse, rapporterar Sveriges radio Örebro .
De två ska också betala 150 000 kr i skade stånd till pojken .
Våldtäkten bedöms som grov, eftersom att de båda männen har utnyttjat pojken sexuellt då han befann sig i ett hjälplöst tillstånd .
En tredje persom dömdes till 75 timmars samhällstjänst för grov misshandel för att ha kedjat fast 17-åringen i ett sängbord och sedan lämnat rummet . ''

Tycker ni att det räcker med det straffet som de tre gärningsmännen har fått ?
Det tycker inte jag ! Det här är helt oacceptabelt, helt sjukt !
Det går inte att förklara . . .  Ursch !


Måste lugna ner mig, skriver mer om dagen senare .

Kommentarer
Postat av: mormor

NÄÄ GE DEM MINST 10 ÅR tycker jag

2009-05-28 @ 16:46:28
Postat av: Anonym

De skulle få smaka på sin egen medicin i många år!!

2009-05-28 @ 20:36:11

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0