Posten


Jag har ett klagomål . Ett klagomål på posten i Kisa .
Är det bara jag som tycker att man skall få posten på morgonen ?
Tidningen kommer ju ganska tidigt, det är bra . För den vill man ju oftast läsa ihop med morgonkaffet och frukosten, reklamen kan komma ganska tidigt med . Men det andra då ? Räkningar, sådant man har skickat efter, julkosten, breven ?! Jag tycker att allt borde komma samtidigt, och det på morgonen !
Så att man kan ta itu med allt sådant på morgonen och inte gå hela dagen och vänta på att man skall få posten .
Tänk de gånger man har gått ner på byn, handlat eller vad som och sen kommer man hem, tittar i brevlådan och då har man fått brev som skall fyllas i och sedan skickas iväg igen . Orkar man gå och göra det då när man precis har kommit hem ? nej, inte alltid .
Man vill ju inte sitta hemm och vänta på posten heller, om det är något man vet att man skall få inom de närmsta dagarna . Och så får man det inte just den dagen man tror att det skall komma, så vipps halva dagen borta bara för att man har suttit hemma och väntat . . .
Nej, jag tycker att all post skall komma på morgonen och inte mitt på dagen eller på eftermiddagen !


Kommentarer
Postat av: joi och rille

hahaha roligaste idag :D

2010-12-17 @ 15:09:17

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0