Förlossningsberättelse .


Lugnet börjar lägga sig här hemma, både Timmy och Bastian ligger och sover,
så jag passar på att berätta om min förlossning .
De första tiderna är inte exakta, med inne på förlossningen så skall de stämma korrekt .

1 December 2010
Vid ca 05.00 vaknade jag upp utav att jag kände ett oerhört tryck mot urinblåsan,
gick ner, nästan lite haltandes mot toaletten och kissade .
Gick sedan direkt upp till sängen igen, små fryser .
Klockar sammandragningarna, '' herre gud, ca 3.5 minuter mellan !!!! ''
Väcker Timmy vid ca 05.30 och säger att nu får du vakna för att nu är det dags .
Han frågar om jag har ringt förlossningen och det hade jag ju inte,
men jag var säker, nu skulle det ske . . .
Samtidigt som jag ringde in till förlossningen så försökte jag klä på mig så fort jag bara kunde .
Timmy var då redan ute och satte igång bilen och ringde Susanne för att vi skulle låna hennes bil upp som hade mycket bättre däck än vad vi hade i dåläget .
Barnmorskan på förlossningen frågade om jag inte kunde stanna hemma en lite stund till,
så att det blev mer säkert att förlossningen var igång, men det var jag hård på,
nej vi kommer in nu !

Väl inne på förlossningen, kl 07.19 så blv vi inskrivna direkt och fick ett rum .
De såg att jag hade ondare än vad de trodde över telefonen .
Vid 07.40 . Öppen 6 cm .  Så ber jag om att få bedövning .
07.43 så måste jag gå in på toaletten för att kissa .
07.50 söker dom efter narkosläkaren
07.58 Börjar ett oerhört tryck mot svanken och ändtarmen, får lägga mig ner .
08.00 Narkosläkaren får vända i dörren, är då öppen 9cm .
Får ingen bedövning och kastar bort syrgasen .
08.30 Så får dom ''ta vattnet'' . Klart fostervatten avgår .
Krystvärkar
08.57 Föddes Bastian Rankleven och kommer upp till mitt bröst inlindad i en filt .
08.59 Undersökning, ett stygn läggs och bedövningssprej . Moderkaka hel, men misstankar om att slemhinnr kan finnas kvar .

11.36 Rapporteras upp till Special-BB för att det är fullt på ''vanliga'' BB .





Kommentarer
Postat av: emelie

Snabbt o smidigt.. det är så det ska vara :) Hade det så med Melvin mä.. HOPPAS på en liknande :)

2010-12-03 @ 16:32:09
Postat av: mormor

Det är nog ärftligt ! Av 4 barn tog den första ca. 3 timmar, de andra gick fortare.....

2010-12-03 @ 17:00:32
Postat av: Sofia

Skönt att det gick så snabbt och bra ändå! Tänk om det kunde vara så med alla förlossningar ;)



Ha det bra alla tre nu! Vi tänker på er :) <3

2010-12-03 @ 19:25:31
URL: http://liimitededition.blogg.se/
Postat av: Bebbe

Underbart o höra att det gick så snabbt o smidigt! <3

2010-12-03 @ 22:43:42
Postat av: Jessica

Jag är så glad att allt gick så bra som det gjorde. Var underbart att träffa er igår! Tack <3

2010-12-04 @ 10:23:12

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0