PANIK !

Åh herre gud ! Jag måste bara berätta !
Jag är ju ganska nervklen nu efterson att resan upp gick nästan helt åt skogen,
Och denna resa börjde ju bra med att tåget gick och allt så .
Men när jag skulle betala för resan ner till Mjölby så tar jag fram mitt kort och säger vart jag ska och vilken biljett jag skall betala för . Så tar han kortet och tittar lite konstigt på det, efter ett tag så säger han att det inte funkar med maestro kort ! Jag känner hur paniken börjar att växa eftersom att jag inte har så mycket lösa pengar som det kostar att åka ner . . Men han testar iallafall kortet, och det funkar !!!!! JAAA ! *puh*
Sen lutade jag mig tillbaka och lugnade ner mig med datorn . . .

Nu är jag i Hallsberg, vi stannar och dom ropar ut vilken perrong vi står på och vart de andra tågen går ifrån .
Inga konstigheter, bara det att efter ca 5-7minuter så stängs tåget av, det springer en värdinna förbi . . .
FAN, tänkte jag, nu har tåget gått sönder . För det var i Hallsberg som det var problem när jag åkte upp, därför åkte det inte tåg förbi här då . . . .
Men det fixade sig, de skulle bara byta nisse som körde tåget ! hehe . . .

Nu när vi har börjat åka vidare så åker vi uppåt igen, efter närmare eftertanke så är det rätt,
men man blir lite förvirrad när man från början åkte baklänges och nu framlänges, utan att men har bytt tåg !!!

hehe . . .

Kommentarer
Postat av: mormor

Åker du mot Linköping nu ?

2010-02-25 @ 15:26:58

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0