Fel ?


Sitter hemma i soffan, - som vanligt .
Men det är något som inte är som det ska .
Jag vet inte längre vem jag är, vet inte riktigt vad det är jag igentligen vill .
Visst så snurrar det runt saker och frågor i huvudet på mig som det kan öra på de flesta i min ålder .
Ska jag söka utbildning eller arbete ?
Vad ska jag utbilda mig till, vad vill jag arbeta med ?
Har jag det bra där jag bor nu ?
Hade jag det bra där jag bodde förr ?
Kommer jag ha det bra där jag i frmatiden kommer bo ?
Är mina vänner sanna vänner, är jag en sann vän till dom ?
Killar, är dom något för mig, är jag ens något för dom ?
Varför känner jag mig som mest ensam när jag igentligen vet att jag har någon tätt intill min sida ?
Gör jag saker rätt, gör jag något överhuvudtaget ?
Tänker jag på dom i min närhet, tänker jag på mig själv ?
Ska jag glömma tiden som varit och tänka på den som kommer ?
Ska jag minnas tiden som varit och ta framtiden bara som den kommer ?
Är jag onormal, eller är allt som det ska ?
Är det normalt att vara som jag är, tankar, funderingar och känslor ?
Kommer alla frågor upp för tillfället, eller är dom här för att stanna ?
Är jag en bra mor, sambo, dotter, syster, släkting ?
Det snurrar, snurrar och snurrar . Faller ihop i gråt men stannar ganska fort upp och inser att jag inte ens vet varför jag bryter ihop, varför jag gråter . Allt kommer samtidigt och jag vet inte vad jag ska göra .
Borde jag ens skriva ut det här i bloggen ? Kanske borde jag skrivit det i ett textdokument på datorn och inte låta någon annan läsa det ?!
Jag vill vara alla till lags, jag är van att bli sviken, det skulle kännas konstigt om det skulle sluta .
Men jag vill vara lycklig, lycklig rakt igenom . Om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte att jag kan det . Hittar alltid fel, antingen hos mig själv, hos alla andra och även på saker och ting .
Varför söker jag efter fel, varför nöjer jag mig inte när allt igentligen är bra ?
Nej men det är väll så det ska vara, det är väll så jag fungerar helt enkelt .
Skiter i det är och uppdaterar .
Om det är någon som kan ge mig svar på något, så är jag tacksam, men förväntar mig inga svar .


Kommentarer
Postat av: g.mormor

Det var många svåra frågor , ta det lungt och fundera länge innan du bestämmer dig.

2011-07-05 @ 21:54:05

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0