Brand ?!?!?

Sitter här i soffan med morgonkaffet och lyssnar på regnet som öser ner utanför fönstret .
Vaknade ganska sent idag, det finns dom dagar som Basse låter mig ta sovmorgon, skönt det . Dock så brukar med medfölja något negativt också . Denna gång hade han rivit av sig blöjan, och ja, han hade gjort nummer två .
Så nu vädras det för fullt i lägenheten och Basse fick hoppa ner i badet direkt .
Lagom när han var klar i badet så knackade det på dörren .
Det var en granne som frågade om jag kände att det luktade bränt/rök .
Med tanke på vad Basse hade gjort i morse så kände inte jag något i lägenheten, men jag tog basse på höften och gick ut i trauuhuset . Och ja, utan tvekan så kände jag att det luktade bränt .
Paniken började växa inom mig. Vad skulle jag göra om det brann ?! Så nu finns det en utrymningspla för mig och Bastiann kan jag lova !!!
Jag knackade på hos en granne som jag är väldigt bra vän med, tänkte att det kanske kom därifrån ifall han hade rökt eller något inne när han kom hem i natt från en fest .
När han öppnade därren, - ja där ifrån kom det . Men han hade bara försökt att laga mat, antagligen nu i natt .
knappt någon i detta hus har en bra fungerande fläkt och så hade han väll bränt det lite  . hehe .
 
Så nu är paniken över och han tänker nog på detta i framtiden . Men urch så rädd jag var där ett tag !
 
Nu blir det att fixa lite här hemma inför den kommande veckan . Basse skall börja ett nytt dagis imorgon . Det blir kanonbra ! =) Och jag som sagt hatr blivit befodrad på jobbet, så det är en heeel del att göra .
 
Sen så väntar jag på ett samtal om vad jag skall göra ikväll .
AJ säger jag bara, men fy fan så kul ! =)

Kommentarer

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0