Stora frågor för de utsatta

Är det inte lustigt att man säger att varje människa som man träffar får bygga upp sin respekt och sitt förtroende för en ? Man säger att '' jag vill bilda min egen uppfattning utav denna människa utan att lyssna alldeles för mycker på alla andra ''
Det har jag själv sagt, men har nu kommit fram till att det är en lögn till en stor del .
har man blivit sårad och behandlad som skit innan, gång på gång på gång så litar man tillslut inte på någon .
Vad hände då med :  '' jag vill bilda min egen uppfattning utav denna människa utan att lyssna alldeles för mycker på alla andra ''
Visst, man kanske inte lyssnar på vad alla andra säger, men man drar allt från sina tidigare erfarenheter och oftast de dåliga sidorna .
Men egentligen, det är väll inte så lustigt ?
Om man drar '' historier om pojkvänner '' , om ditt ex var otrogen, ja då tänker du att han var fel i huvudet och att man hittar en bättre, eller '' ja men vi var ju unga '' .
Sen när den andra är otrogen, misshandlar dig, drågar ner dig, våldtar dig ( samt hans vänner ) . Ja då börjar man fundera på om det är dig det är fel på eller om alla är sådana .
Du tänker tredje gången gillt !
Ja men vad händer då tror du ?
Allt är underbart till ytan, men du är inte den enda för honom , det finns fler . bla en av dina närmsta vänner . Han ljuger dig rakt upp i ansiktet .
Vad fan gör man då om man skulle hitta en man är intresserad utav igen ?
Blir man tvungen att vara förstörd för livet och inte kunna lita på någon ?
'' Nej men sträck på ryggen, mister man en så står det tusen åter ''
Jag vill inte träffa tusen till som dom jag redan har gjort .
Ja, det ni precis har läst är en del utav min historia utan att gå in på närmre detaljer .
Är inte riktigt redo för att dra upp dom än, men jag tror med stor sannorlikhet att dom kommer snart, så fort jag är redo . Jag kan prata om mina händelser, men tro det eller ej det är värre att skriva ner dem .

Jag försöker att vara stark. '' det finns alltid dom som har det värre ''
Jag tycker inte synd om mig själv, det vill jag att ni skall veta . Och jag skriver inte detta för att jag vill ha uppmärksamhet eller fler folk som är inne på min lilla blogg .
Jag vill kunna skriva av mig samtidigt som jag vet att jag inte är ensam om att ha fart illa .
De som är drabbade, vill jag att dom skall kunna se mig . Att jag kan leva mitt liv trots att det kan vara kämpigt till och från .
 
Man säger att alla är värd en andra chans .
När jag träffar någon för första gången, ser jag det ändå som en andra chans, just för att de innan har förstört så mycket .

Kommentarer

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0