Förbannade tåg !

Ja, min resa började med att tåget från Kisa till Linköping var inställt, men efter mycket väntande så kom det en ersättningsbuss, vid 08.30 åkte jag med bussen från Kisa .
När jag kommer fram till stationen i linköping så är pendeltåget mot Mjölby bara några minuter försenat,
skönt det tänker jag . De säger ju iallafall att tåget skall komma, och det gjorde det med .
Men när alla hade hoppat på tåget och dörrarna stängdes så ropar de ut efter ca 20 minuter att tåget hade frusit fast och att vi var tvugna att hopp av för att sedan gå en j*vla bit för att bli hämtade även då utav en ersättningsbuss .
Nu sitter jag i Mjölby, tågen är inställda fram till kl 14.00 ! Jag skall sitta här i tre timmar och vänta !
Antonia Rankleven är sur !
Visst, jag hade räknat med inställda och försenade tåg, men inte f*n hade jag väntat mig det här !
Ringde pappa och berättade om vad som hade hänt, han skrattade lite, han tyckte väll att det var lte komiskt .
och det kan jag ju faktiskt hålla med om, trots att det inte alls är kul !
Men han skulle sätta in lite mer pengar till mig så jag kan köpa mig något att äta,
kommer ju inte vara framme i Lindesberg förens tidigast 16.00 . . . SÅ något måste jag ju få i magen,
Kaffe är ett måste !!!

Hörs av senare !  P&K 




Bilder föreställer tågrälsen i Kisa .


Kommentarer
Postat av: Tess

Fyfn

2010-02-22 @ 11:26:48
URL: http://komet.5min.se
Postat av: becca

fasaen dagen börjar inte bra du!!tur att du har dtan som sällskap i allfall, få se det lite komiskt endå :0)

2010-02-22 @ 11:54:10
Postat av: Iss

haha, nu fattade jag vad du menar "hoppas du fick en bättre start på veckan än vad jag fick". Fan vilken jävla röra gumman, hoppas du fått i dig lite kaffe och att du kommer hem oskadd (:

2010-02-22 @ 12:06:31
Postat av: kim sunderling

det är så när man inte kan hålla sig i kisa:)

2010-02-22 @ 12:08:08
Postat av: Isa

haha, nu fattar jag vad du menade med, "hoppas du fick en bättre start på veckan än vad jag fick". Vilken jävla röra alltså gumman, hoppas du fått i dig ditt kaffe och att du kommer hem oskadd (: <3

2010-02-22 @ 12:10:09
URL: http://whateveryouprefer.blogg.se/
Postat av: Jessica

Måste ändå hålla med kim :P nej vars skoja bara hoppas du kommer fram snart :)

2010-02-22 @ 12:20:05
Postat av: mormor

Kommer det något tåg till Mjölby idag ??????

2010-02-22 @ 12:43:25
Postat av: Antonia

Nej, det kommer inte något tåg på hela dagen .

2010-02-22 @ 15:35:19
URL: http://ranklevenantonia.blogg.se/
Postat av: Axel

Tåg (L) hahaha

2010-02-22 @ 15:41:30

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0