Hela snöiga dagen


Sådär, nu är jag hemma igen . Men urch så utmttad jag är !
Jag gick ju hem till Lojsan, fick mig en snabb kaffe och sen var det dags att röra sig ner mot byn .
Men det är så mycket snö och grejjer på vägarna så det är svårt att ta sig fram, även när man går .
Snövallarna finns där man minst anar det och trottoarerna är bara nertrampade, inte skottade .
Känns nästan som om man bor i Norrland, haha .
Men ner till byn kom vi, det var inte så många där som jag trodde att det skulle vara och inte så mycket att handla heller, men jag hittade ändå hemstickade historier till lille bäse . En mössa med matchande halsduk jätte fint och ur gulligt ! Det finns ju inte direkt någon som har lika och det gillar jag ! =)
Efter några svängar runt på byn så åkte vi hem och det var skönt att få åka hem ist för att gå hem i all denna snö och halka i uppför . Så det tackar jag oerhört mycket för !



Direkt när jag kom hem så kastade jag in väskan i hallen, ropade ut Solex och satte igång med att skotta snö ner mot bilen . ( Innan jag gick ner till Lojsan så skottade jag en liten gång fram till brevlådan ) .
Jag orkade inte riktigt att skotta ända ner till bilen, men en bit har jag gjort nu iallafall .
MEn sammandragningarna blev så oerhört jobbiga och ryggen började säga ifrån så jag ropade in Solex och började att laga mat ist . Så nu halv ligger jag här i soffan med filtar och mys med både Solex och Akilles .
Funderar på att gå ut i köket för att göra mig en kop te . Mumsigt .
Här kommer bilder ifrån min insnöade dag :

Solex mitt i en tvärvändning .



Akilles kände lite på snön innan vi gick in igen iallafall .



Maja och Julia nere vid fiskedammen på byn .



En allmänt mysig bild .



Julia, Maja och Lisa utanför brandstationen



Lite jul-chocklad måste man allt ha ! =)



Mössan och halsduken .



Ja, nu blir det mys här hemma i soffan .
Magen är igång ordentligt så jag passar på att vila ordentligt nu . =)
Får hoppas på att lilla bäse vill titta ut snart !
Men jag får nog vänta några dagar till iallafall .

P&K

Kommentarer
Postat av: Joi

Idag eller imorgon, annars har ju vi fel :(

Gud vad härligt när du uppdaterar bloggen <3

LOVE IT, dagens höjpunkt - på riktigt!

Assöt mössa och halsduk oxå, åh!

Saknar dig så jag går sönder <3

2010-11-28 @ 19:45:33
Postat av: emelie

mysdag med andra ord :)

2010-11-28 @ 19:52:25
Postat av: Lojsan

Fina bilder! Mina barn är så söta! <3

2010-11-28 @ 22:11:11

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0