Tankar


När man sitter i denna sits som jag gör,
Sambo, hus, hund, katt och gravid så kan
tankarna snurra omkring i huvudet ganska mycket .
Jag tänkte dela med mig lite och vill gärna få lite respons
på det jag skriver utav er igenom kommentarer .



 


'' När jag precis har duschat, klätt på mig några utav de snyggaste kläderna jag har och står framför spegeln och fixar mig till det där lilla extra med dunkande hög musik i bakrunden så kan jag se mig själv ifrån förr .  För när jag stod på precis samma ställe förut så skulle mitt avslut på kvällen inte alls bli den samma som den skulle bli idag .  Förr skulle mina brudar komma hem till mig, höjja musiken ännu mer och öppna ännu en öl till mig . Vinflaskan = tömd innan vi går hemifrån mot nästa stopp på kvällen .
Vi kommer in igenom nästa dörr, det svärmar fram folk med kramar och goda kommentarer och vi dras till musiken och bröjar känna rytmen i kroppen och så dansar vi alla tillsammans .
Ciggaretterna delas med de närmsta på uteplatsen och där kommer det till komversationer som är hemliga för omvärlden . Vi alla är med i samma gäng men ändå så oerhört olika och speciella på våra egna sätt .
Jag skulle komma hem tidigt på morgonen och decka i sängen och vakna upp sent på dagen med kletande smink i hela ansiktet, en dunkande huvudvärk och en illa smak i munnen ifrån allt jag druckit kvällen/natten innan .
Nu så skulle kvällen avslutas innan det första stoppet var uppnått, vinet skulle vara alkoholfritt för min del och vännerna skulle skratta mer än vad jag skulle göra . Jag skulle bara känna mig stor och klumpig, mina tankar skulle nog inte vara fy fan så kul jag har .

Visst, jag kan säga att jag saknar den gamla party-tiden . Jag saknar mitt glas vin på verandan, med filt och ciggaretter . Men jag kan hålla mig hemma nu när de andra festar, jag kan hoppa ner i badet med badsalt och andre cremer så fort jag vill ut och fara . Borsta tänderna till de vitare när jag vill ta en ciggarett .
Vakna upp på morgonen, vacker i hyn och sugen på en dunderfrukost med ett leende på läpparna .
För jag har något i mig som påminner om det vackra två människor kan skapa tillsammans .
Min bebis, min och min sambos bebis, våran skapelse !
Min party-tid är inte över, den har bara tagit en paus, trots att den aldrig någonsinn kommer att se ut som den har gjort förr . Jag har inte bara mig själv att tänka på, jag har inte bara en säng att komma hem till .
Jag har en familj, något som många aldrig i sitt liv kommer att få .
Jag skall vara glad, jag skall vara lycklig . 

men jag mognar snabbare än mina vänner nu, dom lever fortfarande kvar där jag var och jag har tagit mig ett stort försprång . jag springer och jag springer, långt och snabbt . Jag kommer att stanna upp ibland för att se på det jag har lämnat, ibland med tårar ibland med ett leende men jag kommer alltid fortsätta frammåt ''


 


P&K


Kommentarer
Postat av: Joi

sitter här med tårar i ögonen, du är så fin! Jag är så stolt över dig prinsessan! Bebisen kommer förändra mycket, massor, men inte din underbara personlighet. Du kommer blir en underbar mamma, och första rundan efter på krogen... den bjuder systeryster på ;) Älskar dig fining! <3

2010-09-12 @ 21:05:44
Postat av: Tina

snygg blogg!

2010-09-12 @ 21:33:49
URL: http://tinajuwel.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Olsson

Gud vad vacker du är stumpan!

Det du skriver är så sant, du får inte tappa bort dig själv mitt i allting, graviditeten kommer ge dig något så underbart, så det är värt allting du går miste om. Du får ta igen det senare, allting finns trts allt kvar :)

Kramar ifrån dalarna!

2010-09-12 @ 21:36:55
URL: http://akolan90.blogg.se/
Postat av: mormor

MYCKET BRA SKRIVET.......

2010-09-12 @ 21:42:28
Postat av: jenny k

ååh vad fint..

2010-09-12 @ 21:53:54
Postat av: FIONA - en ointressant vardag

okej, följa varandra på bloglovin?

2010-09-12 @ 21:54:34
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: Maja

Du är duktig fru skrik och panik!! Du kommer bli en av världens bästa föräldrar!! Det vet jag.. Och alla måste vi bli vuxna, någon gång i alla fall.. ;) håll hårt i din familj, det gör jag i alla fall, och jag har aldrig varit lyckligare.. Du förtjänar det bästa!! Kramp

2010-09-12 @ 22:28:22
Postat av: JOi

läser det om och om igen <3 finaste!

2010-09-13 @ 22:05:45

Skriv en rad till mig!:

Namn:
Brukar du hänga här ofta?

E-postadress:

Vad har du för Bloggadress:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0